| 
Välkommen, Gäst

ÄMNE: Campingplats stänger pga. asfaltsläggare?

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337789

Det är ju ofattbart att dessa människor inte kan fatta att de förstör för sig själva när de är beroende av att kunna åka runt och göra jobb. Jag skulle aldrig anlita några sådana inte ens om de erbjöd gratisjobb ! Men naturligtvis är det för att folk i Sverige anlitar deras tjänster som de kommer hit ! Jag har en bekant som jobbar på en firma som säljer olika trädgårdsprodukter, sten m.m. och de köper mycket och betalar kontant så de verkar ha gott om jobb ! Och "fru Dorfmeister" visst är det politik att anse att folk någon gång måste få ta konsekvenserna av sitt handlande och att Sverige inte kan vara hela världens samvete eller sjukhus ! Men jag tror också att dagens politiker helt har missuppfattat vad folk tycker i dessa frågor liksom i andra ! I skolan fick vi lära oss att Sverige har "representativ demokrati" det vill säga att politikerna ska representera folkets åsikter ! Detta innebär inte att politikerna ska lära folk vad de ska tycka och att vissa frågor inte får diskuteras !
  • Henke
  • Henke's Avatar
  • Långliggare
  • Thank you received: 63
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337806

Jag har inga problem att diskutera politik. Däremot är det emot forumreglerna så jag låter bli.
Vår campingsida

Kör: med Majk

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337807

Som jag ser det så är allt politik. Och som jag fattar det så är det förbjudet att diskutera partipolitik . Däremot måste man få ha egna åsikter i frågor annars blir ju livet helt slätstruket !(Sedan kan det ju ibland vara så att åsikterna sammanfaller med vist partis eller annan organisations åsikter)
  • Henke
  • Henke's Avatar
  • Långliggare
  • Thank you received: 63

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337818

Stormaren skrev:
? Jag fattar inte ? Det är väl bara avhysa dom som stör . Tror polisen gladeligen skulle hjälpa till också. Missköter jag mig på en camping åker jag ut .jag förstår inte skillnaden. Eller är man immun bara för att man tillhör något speciellt folkslag?

Campingägaren har rätt att avvisa en gäst som inte följer ordningsreglerna, problemet uppstår när gästen vägrar att flytta.
Polisen hjälper till att avhysa personer från campingplatsen, om dessa olovligen tagit sig in på området, det vill säga tagit sig in på campingen utan att checka in. Man kan då välja på att anmäla personerna för olaga intrång, eller om de ex.vis kopplat in sig på elnätet, bedrägligt beteende.
Har någon i personalen checkat in personerna, hjälper inte polisen till med avhysning.
Campingägaren måste då begära hjälp via Kronofogdemyndigheten, och dessa tar i sin tur polisen till hjälp.
Som ni förstår så tar det ganska lång tid innan en eventuell vräkning kan genomföras.
Fru Ðorfmeister skrev:
Ah, jag ser nu att det redan har varit uppe i tråden om campingrelaterade nyheter. Diskussion då.....hur fan kan det få gå till så här? Får campingägare inte neka tillträde till campingen? Kan inte polisen avhysa dem? Varför släpps de in i landet överhuvudtaget?

En campingägare har rätt att neka personer tillträde, men detta måste göras på korrekta grunder, att göra det p.g.a. att de tillhör en viss folkgrupp som i det här fallet, går inte. Däremot finns det många andra sätt att neka på, om man tycker att personen uppför sig hotfullt är ett sätt.

Sedan vill jag göra de som funderar på att anlita dessa personer uppmärksamma på följande.
1. Hittills har ingen i denna kategori kunnat uppvisa en F skattesedel, vilket gör att det är du som blir arbetsgivare.
2. Du är då skyldig att betala in skatt och avgifter för de personer du anlitat.
3. Eftersom det är du som är arbetsgivare är det du som bär ansvaret om det inträffar en arbetsplatsolycka, min hemförsäkring vet jag inte täcker detta.
4. Du kan inte nyttja rotavdraget.

Troligen kommer du att krävas på mer pengar än vad som är uppgjort, vilket ofta slutar med hot mot dig och din familj om du inte betalar. Förmodligen har du också fått ett dåligt arbete utfört.
  • Gere
  • Gere's Avatar
  • Gasol i blodet
  • Thank you received: 62

Vi utgår från Värmland och förutom Sverige är våra favoritländer för camping Norge och Schweiz.
Kör: Volvo V70 2,4 D eller Ford Ranger Wildtrak 3,2 D
Drar: Kabe Hacienda 1000

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337828

Jag kollade på den länkade bloggen och stämmer det som står där med vandalisering av servicehus och att det kastas avfall i det intilliggande vattendraget så tycks det ju finnas anledning till avhysning eller göra polissak av det. Fast jag antar att de bara kan avhysa de individer som begått handlingarna och inte hela gruppen kollektivt. Troligtvis är det ingen som vet något om vem som gjort vad, så det blir inget av det hela. Såg att de omnämndes Travellers i bloggen (säkert rättat efter att påpekat omnämnadet här?) och den omnämningen tycks korrekt.

En camping som vi vistats en hel del på har haft besök ofta av dessa grupper av "asfaltsläggare" ofta och jag kan bekräfta att de kan vara stökiga att ha att göra med likväl som det kan gå friktionsfritt. Samma camping har också ofta besök av romer, i jämförelse upplevs de harmlösa. Jag hörde även att en grupp "asfaltläggare" nekades tillträde på denna camping strax efter att Borås tömts.

Min uppfattning är att "campande" romer har kommit längre i sin "självbevarelsedrift" för att få fortsätta att ha tillträde till de få campingar de mottas på, än den grupp som tråden handlar om.

Huruvida beställt arbete blir utfört eller om det finns F-skattesedel eller inte varierar troligtvis, då detta vad jag uppfattat inte är en grupp utan flera olika grupper som kommer hit och erbjuder liknande tjänster. Jag har hört skräckhistorier om utfört arbete och beteende i uppgörelsen som mycket väl kan stämma med beteendet vid campingen vi hade dem på, men jag har i mitt område också SETT med egna ögon arbete som utförts och ser fortfarande bra ut efter tid.

I Frankrike t.ex. kan de ingalunda avhysa grupper på det vis som skrevs i ett inlägg tidigare. Det skulle kunna bli ett diskrimineringsmål i rätt omgående. Det fanns dock sinnrika medel mot detta på en camping med attraktivt läge som vi stötte på (kommunal dessutom har jag för mig). Man hade helt enkelt satt upp en prydlig skylt som inte tillät vagnar längre än 6 meter och eller med boggie/tandemaxel. Detta gör att grupper av romer/travellers i majoritet inte kvalar in på campingen pga ekipagen. Detta beskrevsi detalj av campingföreståndaren efter att han synat mig då jag frågade vad som menades med skylten och att jag frågat om det fanns plats. Här kommer inkonsekvensen (läs att han utövade diskriminering): efter att jag beskrivit mitt ekipage, som han inte såg från receptionen, så släppte han in mig ändå fast med vissa förbehåll. Vagnen skulle ställas så den inte syntes så väl och jag var tvungen att gömma ett hjulpar bakom mina utemöbler (fniss). När jag rullade fram till receptionen höll han på att ramla ikull när han såg den långa TABBERTEN, han höll för handen för ögonen men kikade emellan för att symbolisera att se mellan fingrarna... I övrigt var fransosen mycket hjälpsam att hitta just en sådan plats för vår rätt stora vagn och i övrigt mycket hjälpsam med att guida oss till de kända sevärdheterna på orten. (Ursäkta kuriosan, men kunde inte låta bli)
  • GLIDARN
  • GLIDARN's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 32
Drar: Tabbert DaVinci 780 KD
Dragare: Nissan Pathfinder 2.5 dCi LE
Vi utgår från Trollhättan
Senast redigerad: 1 år 6 månader sedan av GLIDARN.

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337843

Det rör sig om det s.k. Paavefolket som är typ som zigenare fast etniska irländare.

sv.wikipedia.org/wiki/Pavee
en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers
  • Distantholler
  • Distantholler's Avatar
  • Försiktig campare
  • Thank you received: 1
Chrysler 300c CRD 3.0 08 med en Polar 620 BK 09
Senast redigerad: 1 år 6 månader sedan av Distantholler.

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337982

• hakano
  • hakano's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 385
1980-talet representeras här av:
Polar 650 GLX 1986 efter en Volvo 244 Turbo 1983
Fuktskador kan ses i mitt galleri.
Bakåtsträvar gärna och använder sopborste istället för centraldammsugare

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #337983

hakano skrev:
Reagerar på uttalandet från mannen som anlitat dessa "hantverkare", där han säger "jag ångrar nu att jag anlitade dem". Finns det verkligen personer idag som inte lyssnar på radio, tittar på TV, läser tidningar eller surfar på nätet? Hur har han kunnat undgå allt som skrivits om dessa personer?
  • Gere
  • Gere's Avatar
  • Gasol i blodet
  • Thank you received: 62

Vi utgår från Värmland och förutom Sverige är våra favoritländer för camping Norge och Schweiz.
Kör: Volvo V70 2,4 D eller Ford Ranger Wildtrak 3,2 D
Drar: Kabe Hacienda 1000

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #338002

Man blir verkligen milt sagt arg efter läst i G-P .. sicket folk bara svinar ner och vem får betala efter deras svineri tror ni ?? Jo vi vanliga som sköter oss och de pengarna kunde använts på bättre sätt.
  • yngrot
  • yngrot's Avatar
  • Långliggare
  • Thank you received: 57

Campingplats stänger pga. asfaltsläggare? 1 år 6 månader sedan #338008

Så här ser det ut efter att dom har varit igång.
Kan ju bara säga tack till dom som använder dom, så att jag får vara med och betala med mina skattepengar :angry:

Alekuriren
  • seitoho
  • seitoho's Avatar
  • Fricampare
  • Thank you received: 7
Tomas
Solifer Goldie 530 -95 som vi drar med en Kia CEED SW CRDI 1,6 -11.
CC 93039

husvagn.hoij.se
Senast redigerad: 1 år 6 månader sedan av seitoho.
Time to create page: 0.419 seconds