| 
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?

Du är inte inloggad.

Nu ger jag fan i allt vad husvagnar heter...
(1 läser) (1) Gäst
Till sistaSida: 12
Rubrik: Nu ger jag fan i allt vad husvagnar heter...
Nu ger jag fan i allt vad husvagnar heter... 1 månad sedan  
.... för i år i alla fall

Efter att ha avnjutit en underbara midsommarvecka i halmstad följde en ännu mer fantastisk vecka 28 på Böda Sand, vilket skulle avslutas med en sista vecka i varberg. Denna började bra med härligt väder och ljummna sommarkvällar (Ölkvällar), ett beräknat regnväder igår, torsdag vilket inte störde, då den dagen ändå var avsatt för ullaredsbesök. Vad som inte var med i beräkningen var att man under natten till fredagen vaknade till full storm och ett sjuhelvetes regnväder och fick fullt upp med att återförankra tältet trots spännband och mastodont spikar i alla bottenöglorna. Efter några timmars orolig sömmn och frukost i tältet som mest liknade en inredd ankdamm tog stormen till ytterligare. Det ville sig inte bättre än att ett par rejäla vindpustar rakt framifrån, trots spännband i stativet lyckades skjuta ihop tre av fem takpinnar så de släpte ur sina fästen, varfå vinden fick ännu bättre tag i tältet, slet upp spikarna ur marken och liknades närmast en stor spärrballong. Det var på håret med hjälp av en kompis och en förbipasserande som vi lyckades övermanna vinden och få loss tältet ut skenan och ner på backen. I rent vansinne baxades hela skiten ihop i sopsäckar och i en salig oordning in i vagnen som styrdes hemmåt i omedelbums!

Nu är ALLT skitigt och blött. Allt allt allt!!! Tältet, mattorna, presseningen, gardinerna, möblerna, dynorna i vagnen, alla kläder som fanns i tältet. Allt är en salig röra, och står nu under avfukning i källaren. (Hänger tältsidor i varenda tak...) Bläääää Inte konstigt att man tappar sugen. Nu åker vagnen in i vinterladan!

Någon annan som är/var på västkusten och upplevde nåt liknande? Vi var på Södra Näs...
johansjostrand
Fricampare
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil

Vagn: Sävsjö Clubman 525
Hemort: Vaggeryd / Skillingaryd / Småland
Åker till: BödaSand V.28 (12-19 Juli 2010) Kvarter 6
Läs mer om min gammla vagn här
Logga in för att svara.

Sv:Nu ger jag fan i allt vad husvagnar heter... 1 månad sedan  
Hej
Men vad trist hoppas att inget gick sönder. Tvätta av allt och låt det'
hänga på tork och ut igen. Jag lovar att det känns bättre nästa gång.
Ett sånt oväder har inte vi råkat ut för under våra 20 år som tur är.
Annelie /// Thibia
Thibia 3
Fricampare
graphgraph
Logga in för att svara.

Sv: Nu ger jag fan i allt vad husvagnar heter... 1 månad sedan  
Tråkigt och besvärligt men spotta inävarna och ta nya tag. Skulle hjälpa till om jag befann mig på stället. Är alltid hjälpsam!
Väder har sitt sätt att sätta krokben i tillvaron när man har det som bäst. Vi upplevde en storm förra året på västkusten. Då fick husvagnen ett vindtryck på sidan så att störtregnet trängde in genom fönsterkarmen. Har inte upplevt läkkan efter den stormen. Men man är i full förvissning om att det finns ett ställe som släpper in vatten och som man bara inte i detta livet kan förstå var den befinner sig.

Polaren & Toyotan
L1inkan
Fricampare
graphgraph
Logga in för att svara.

Ligger säsong på campingen bredvid. Plockade ner förtältet i tisdags och skulle
bara koppla på vagnen idag vid lunchtid. Kan inte komma på att jag varit så blöt
någon gång sedan jag gjorde lumpen.

Men det torkar och när det väl torkat och man fått ordning på grejorna igen så
känns det helt OK.

Sen när man ser tillbaka på semestern som helhet kommer man ihåg det som var bra
och roligt och trevligt. Alla varma sommarkvällar, den goda maten, dom trevliga
människorna och allt intressant som man fick uppleva.

Kommer man ihåg det som var mindre bra kan man förhoppningsvis
bara småle åt eländet.

Hoppas jag har rätt...
bennyja
Sponsor
graphgraph
Kör: Citroen C5 2,0 HDI
Drar: Kabe Ametist
Står: Sommarsäsong på Träslövsläges familjecamping pl 429
Från: Varberg
CC nr: 74275
Logga in för att svara.

Aj då, inget kul det där!

Vi ligger i Falkenberg dock utan förtältet uppe .

När det började skaka i vagnen igår kväll (01:00) så gick jag ut i regn och rusk för att ta in möblerna som höll på att blåsa åt fanders.

När jag sedan lyste med ficklampan på kompisens tält mitt i mot så hade det kollapsat.
Inne i deras husvagn sov hela familjen i godan ro.
Jag bultade på och vi fick ankra fast det så gott vi kunde.

Blöt ända in på skinnet så kom jag in i min vagn igen vid 2-tiden.
Då var det blött inne på golvet, precis vid dörren i min husvagn.

Vinden hade piskat regnet igenom listen i botten på dörren så det hade runnit in under mattorna.
Det var bara att börja torka.

Kom slutligen i säng vid 3-snåret.

Dottern vaknade och började yla strax efter 6.

Ändå sitter man här och trivs med vinden piskade utanför.
Ingen vinterförvaring ännu på länge, hoppas jag.
kzammazk
Försiktig campare
graphgraph
Kör: Volvo XC70 D5 AWD
Har efter: Hobby 650 KFU
Bor: I Solberga
Logga in för att svara.

Jo det där är tufft, jobbigt och tråkigt att drabbas av!
Men verkar ju ändå som du hann rädda både förtält och husvagn från mekaniska skador.
Och du har ju tydligen en källare att torka det i.
Jag hade fått sprida ut det i vardagsrummet i min hyreslägenhet...

Visst kan man för stunden tappa lusten då, men att ställa in resten av campingsäsongen för det känns ju ändå lite uppgivet, tycker jag.
Påsken 2008 på Ivöns camping blev för mig en upplevelse av snöstorm, sedan -8grader, ett drygt dygns elavbrott så vattnet inte fungerade på campingen och därmed inga toaletter eller duschar heller samt att mycket av deras vatten- och avloppssystem frös ihop, då det är en sommarcamping...
Mitt förtält frös fast i marken med alla tältpinnar och i snöstormen blåste gasolpannan ut några gånger på natten...
OK, inte något stort efterarbete som du fått, men ändå, inte påverkade det mig att ställa in campandet den säsongen eller känna att campandet görs för tufft av vädrets makter...
Med mina skador i kroppen är ofta campandet så tungt och motigt, så egentligen borde jag ju gett upp hela skiten för all framtid, men va fan, känner inte för att ge upp livet bara för att det ofta är fruktansvärt motigt när kroppen inte vill...
Händer mig då och då att jag bara får försöka övernatta (fricampa) där jag är helt utslagen av en knas kropp som inte vill längre...
Jag tycker att motigheter och motgångar är bara något att ta sig igenom så är det gött på andra sidan igen
Fast inget fel i att ibland beklaga sig över motgången, men trist att ge upp inför den, kan jag tycka...
BoUte
Långliggare
graphgraph

Egen campingwebbplats: FrittLiv - Med Foton från mitt Campande & Vagn samt Camping- / Fritids-Länkar
Logga in för att svara.

Visst är "friluftsliv" härligt!
Blev med denna berättelse påmind om ett par MC-semestrar av den blötare modellen. MC-semester med tält när allt är blött... då kan man hålla sig för skratt och chartersemester på mallis ser plötsligt inte alls så tokigt ut. Men, bara man kommit hem, torkat upp (det tar några dagar) och fått grejerna hyfsat rena tittar man på varandra och säger "Vart ska vi åka nästa gång? Vi kan väl ta en kortresa till helgen? Det kanske inte regnar hela tiden..."
Asawi
Sponsor
graphgraph
Medlem online Klicka här för att se användarens profil
Senast ändrat: 2010-07-31 11:17 av Asawi.
Åsa
Semestrar med:: Liten husbil, Skorven, eller liten Sprite husvagn, Lillan. (Smaklöshetens Högborg)
Ressällskap: Storvuxna huskyn Bamse
Utgår från: Filipstad
Hemsida: asawi.zoomin.se/index.html
Logga in för att svara.

vi låg på en mindre camping i skärblacka utanför norrköping, igår ringde campingen min man när vi jobbade och berättade att förtältet blåst ner, fick en stor reva i ena sidan och en på taket, en buckla i husvagnen och flertalet krökta pinnar.... nu är det ett försäkringsärende och vi är glada att husvagnen inte fick hål.. men visst äre träligt då vi bara haft denna husvagn i 2 veckor precis bytt upp oss... men nu väntar vi bara på försäkringsbolaget och sen bär det nog av en sväng neråt överlida för lite ullaredsshoppning...
vi låg på campingen mest för att testa husvagnen och slå upp tältet för att kolla hur det fungerade...
tillråga på allt slutade kranen i köket fungera på kvällen... då visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen.. som tur var fixade min man det efter lite micklande
så vi avbröt semester lite tidigare... och nu är vi hemma!
darkplatinum
Quick stop
graphgraph
Logga in för att svara.

Jättetråkigt att höra om alla som fått grejer förstörda. Hoppas det löse sig på bra sätt för er!
Asawi
Sponsor
graphgraph
Medlem online Klicka här för att se användarens profil
Åsa
Semestrar med:: Liten husbil, Skorven, eller liten Sprite husvagn, Lillan. (Smaklöshetens Högborg)
Ressällskap: Storvuxna huskyn Bamse
Utgår från: Filipstad
Hemsida: asawi.zoomin.se/index.html
Logga in för att svara.

När det är dåligt väder så sitter man antingen inne i vagnen under en filt och kurar, eller så sitter man på närmaste pub med en öl i handen, då behöver man inget förtält som kan blåsa sönder... saken utredd, fortsätt campa!! haha.
Aron
Sponsor
graphgraph
Vanlig bil: VW Golf TDI GTsport DSG -09
Husbil: Dethleffs Advantage A5481 -01:a
Logga in för att svara.

Till börjanSida: 12