| 
Välkommen, Gäst

ÄMNE: Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW??

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #233868

Chris600 skrev:
Idag äntligen fick jag besked om att en ny panna har beställts. När dom vet lev. tid så kommer jag att bestämma tid med verkstaden så byter dom ut hela pannan inkl. pump.

Men det är fortfarande ingen som vet vad som är felet? Eller gör dom det fast dom inget säger kanske och byter ut pannan för att slippa ev. "tjafs"?
  • hakano
  • hakano's Avatar
  • NU ONLINE
  • Moderator
  • Thank you received: 353
1980-talet representeras här av:
Polar 650 GLX 1986 efter en Volvo 244 Turbo 1983
Fuktskador kan ses i mitt galleri.
Bakåtsträvar gärna och använder sopborste istället för centraldammsugare

Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #233872

Jag har mätt upp att den effekt den dra inte är konstant utan pendlar väldigt mycket. Vilket tyder på någon form av konstighet i pannan. Jag dubbelkollade men en vanlig 2kW elfläkt och då var effekt som vagnen drog konstant.

Men vad som är det egentliga felet i pannan vet jag ej. Sen om dom på Alde vet det och inte säger nåt det tror jag inte men man vet ju aldrig..

I mitt första test så använde jag en billig effektmätare och hade samtidgt inkopplat annan 230V utrustning...därför trodde jag då att den drog rätt effekt i mitt första test. Nu i det andra testet så hade jag lite bättre mätprylar + att allt annant 230V var bortkopplat. Sen övervakade jag mätning kontinuerligt under en längre tid.
  • Chris600
  • Chris600's Avatar
  • Gasol i blodet
  • Thank you received: 14
Bil: VW Tiguan TDI, -12
Husvagn: Cabby 620 F2C -13

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #233874

Bra att det ordnar sig med vagnen,hoppas att du inte behöver vänta i evigheter innan pannan byts.
  • polar 590dbd
  • polar 590dbd's Avatar
  • Långliggare
  • Thank you received: 24

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #233876

Fick precis samtal så pannan levereras på måndag så nästa helg kör jag vagnen till Ulricehamn så byter dom pannan under veckan.
  • Chris600
  • Chris600's Avatar
  • Gasol i blodet

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #233877

jag är väl lite nojig, men kolla vagnen då den är klar. Innan du lägger den på kroken så kolla så att allt fungerar, inga repor, ingen trasig inredning, allt utan anmärkning. Det är inte så roligt att fara tillbaka reklamera, det skall göras på plats. Har erfarenhet :-(
  • Pilallen
  • Pilallen's Avatar
  • Fricampare
  • Thank you received: 2

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #234175

Chris600 skrev:
Jag har mätt upp att den effekt den dra inte är konstant utan pendlar väldigt mycket. Vilket tyder på någon form av konstighet i pannan. Jag dubbelkollade men en vanlig 2kW elfläkt och då var effekt som vagnen drog konstant.

Men vad som är det egentliga felet i pannan vet jag ej. Sen om dom på Alde vet det och inte säger nåt det tror jag inte men man vet ju aldrig..

I mitt första test så använde jag en billig effektmätare och hade samtidgt inkopplat annan 230V utrustning...därför trodde jag då att den drog rätt effekt i mitt första test. Nu i det andra testet så hade jag lite bättre mätprylar + att allt annant 230V var bortkopplat. Sen övervakade jag mätning kontinuerligt under en längre tid.

Det är inte beklastningsvakten som spökar då ?

MVH CPHB
  • CPHB
  • CPHB's Avatar
  • Långliggare
KABE Ametist XL KS -08 som vintertid står på plats 163 CC-Tandådalen. Används inte sommartid
Kör: Saab 2,0 T awd
Honda CBF 1000 FA -10

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #234176

CPHB skrev:
Chris600 skrev:

Det är inte beklastningsvakten som spökar då ?

MVH CPHB

Den är inställd på OFF läge så det borde inte vara den men man vet ju aldrig. Men om panna är OK så kan den med effektvakten koppla om endast mellan 1, 2 eller 3 kW finns inget däremellan. Och då jag mätte så var inte det så stora hopp.
  • Chris600
  • Chris600's Avatar
  • Gasol i blodet

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 5 månader sedan #234185

Hade de varit belastningsvakten hade du hört att reläerna på pannan slått till och från. Du mätte inte förbrukningen under ett helt dygn bara på elpatronerna? Nu är det väl iofs försent men teoretiskt utan spänningsfall borde du komma upp i ca 50 kWh. Spännande och få höra vad felet var.
  • Mr Henke
  • Mr Henke's Avatar
  • Gasol i blodet
Senast redigerad: 4 år 5 månader sedan av Mr Henke.

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 4 månader sedan #234333

Hur går det med värmen? Har dom hittat något fel? Tänkte på det med effektförbrukningen. Man borde komma upp i ca 50 kW på 24 timmar om man har bra spänning. Elpatronen är på 2100 watt ju. Vad kom du upp i?
  • Mr Henke
  • Mr Henke's Avatar
  • Gasol i blodet

Sv:Kabe 780 hur kallt klarar ni med 2kW?? 4 år 4 månader sedan #234337

Mr Henke skrev:
Hur går det med värmen? Har dom hittat något fel? Tänkte på det med effektförbrukningen. Man borde komma upp i ca 50 kW på 24 timmar om man har bra spänning. Elpatronen är på 2100 watt ju. Vad kom du upp i?

Jag gjorde aldrig nån mätning på 24h.

Skall in med vagnen nu på söndag så skall dom byta panna nästa vecka.
  • Chris600
  • Chris600's Avatar
  • Gasol i blodet
Time to create page: 0.385 seconds
404 - Fehler: 404
404 - Kategorie nicht gefunden

Die Seite kann nicht angezeigt werden, weil:

1. Ein veraltetes Lesezeichen
  2. Eine Suchmaschine hat einen veralteten Index der Website
  3. Eine falsche Adresse
  4. Kein Zugriff auf diese Seite!
  5. Die angefragte Quelle wurde nicht gefunden!
  6. Während der Anfrage ist ein Fehler aufgetreten!

Bitte eine der folgenden Seiten ausprobieren:

Bei Problemen ist der Administrator dieser Website zuständig..

Kategorie nicht gefunden