| 
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?

Du är inte inloggad.

Brandrisker på camping !
(1 läser) (1) Gäst
Till sistaSida: 12345
Rubrik: Brandrisker på camping !
Sv:Brandrisker på camping ! 1 månad, 4 veckor sedan  
"Det må gå" som det heter i Norge. Hur är vädret i Strömstad?
marre
Fricampare
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Utgår från Hallsberg
Drar med Saab 9-5 2,3t SC-08
Drar på Cabby 700+M -09
Logga in för att svara.

Sv:Brandrisker på camping ! 1 månad, 4 veckor sedan  
marre skrev:
"Det må gå" som det heter i Norge. Hur är vädret i Strömstad?

Vi har precis släppt ner väggarna på markisen för det mullrar och blixtrar ute på havet. Himlen är kolsvart(igare) och vi gissar att den kommer öppna sig strax....eller så vänder det och seglar mot England istället. Tryckande är beskrivningen av Strömstads väder ikväll.
Fru Ðorfmeister
A-sponsor
graphgraph
Medlem online Klicka här för att se användarens profil
Vår campingsida
Min blog

Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min
Logga in för att svara.

Sv:Brandrisker på camping ! 1 månad, 3 veckor sedan  
Vilken chockerande info ni ger mig !
Jag är inte så van med campingliv och inte trodde jag det var så vanligt att
vagnar stod så tätt så offta
La ut infofilmen bara på lite skoj men kul med responsen och att det uppskattades !!
SMV Daniel
Fricampare
graphgraph
Logga in för att svara.

Intressant film och fina tips!! tackar för det.

Bodde på Orsa camping förra veckan.
Där informerar dom vid incheckning om 4m samt att alltid ha draget ut åt vägen.

Trotts detta så kom det två Holländska husbilar och ställde upp <1m bakom min vagn. Sedan vände dom bilarna mot varandra och fällde ut markiserna. Jag påpekade att vi hade en 4m regel men det var inget dom oroade sig för. Jag valde att inte bråka för mycket.

När dom äntligen åkte så kom nästa husbil. Denna gång svensk. Även dom körde upp bakom min vagn.
Killen frågade mig om det va OK för mig om dom skymde min utsikt för en natt. Skiter väl i utsikten om det brinner i ditt ekipage!! 4m gäller! Men dom brydde sig inte om mitt klagande. Ringde receptionen men efter 20 minuter i telefonkö tröttnade jag och la på, irriterad som få.

Nästa gång det händer så skall jag sticka en lapp under näsan på dom!
kzammazk
Försiktig campare
graphgraph
Kör: Volvo XC70 D5 AWD
Har efter: Hobby 650 KFU
Bor: I Solberga
Logga in för att svara.

Lite lustigt det här med plasering, vi blev tydligt informerade att draget ska vara utåt här på Ursands camping. Ändå är det flera som står på snedden å igår kom en tysk som t.o.m sköt in vagnen med draget in mot staketet. 4meter hålls ju ändå men det blir ju lixom fel iaf... På Överlida camping var det fiffigt ordnat med en platta i marken som draget skulle vara över o på så sätt kom alla på rätt avstånd... Problem uppstår när det kommer en husbil o tycker att han kan "köra" in på platsen o vänder då på ordningen för att få dörren mot utsikten. Kommer det då en vagn på nästa plats så går det inte att hålla 4 meter...
krister j
Långliggare
graphgraph
Släpar på en lätt bagagnad Knaus 540 TK -91 totvikt 1290kg med en Volvo V70 2,4D -06
Förhoppningsvis kommer vi bort en bit från Surahammar.
Logga in för att svara.

krister j skrev:
Problem uppstår när det kommer en husbil o tycker att han kan "köra" in på platsen o vänder då på ordningen för att få dörren mot utsikten. Kommer det då en vagn på nästa plats så går det inte att hålla 4 meter...

Då förordar du husvagnar på campingarna i stället för husbilar för då kan inte det här problemet uppstå?

(OBS! Bara lite skojeri nu så att inte husbilsägarna tar illa upp på något sätt)
hakano
Moderator
graphgraph
1980-talet representeras här av:
Polar 650 GLX 1986 efter en Volvo 244 Turbo 1983
Fuktskador kan ses i mitt galleri.

Logga in för att svara.

Rent generellt tycker jag att husbilsägarna är dåliga på att följa regler och rekommendationer på campingarna, men då generaliserar jag en hel del

Själv har jag 4 meter till den ena grannen men bara 3,60 till nästa granne, men vad skall man göra om man kommer hit och han redan har satt uppförtält och trallgolv för nära min vagn. Nåja, det är ju betydligt bättre än många andra exempel jag har sett.
Zoom
Långliggare
graphgraph
CC R78265, står sommarsäsong på CC Örlenbadet
Drar en Solifer Finlandia 600 lk
Med en XC90 -05
Bor utanför Lidköping
Två vuxna, tre små barn
Logga in för att svara.

Problemet är ju som oftast de som kommer efter hand, vi ställde t.ex upp vår vagn i maj, har 2,5 meter till mittbrädan från vagnssidan och 2,5 meter från draget till tomtgränsen åt det hållet, eftersom vi har hörntomt så blir det bara grannar på 2 sidor, när man sedan kommer förbi senare finns det sådana som rullat in vagnen så draget står kloss mot mittbrädan och parkerat bilen på "vår" tomt. Det kan väl vara ok om inte den gästen är där men då skulle jag flytta mig direkt sen... men inte då.

Sedan finns det ju tomter som inte alls korresponderar med vagnens storlek, och det är ju bra om man kollar innan alternativt att man har något hum i receptionen.
Lasse620
Långliggare
graphgraph
Logga in för att svara.

Hakano:
Nja med glimten i ögat så kanske man kan skoja till det så. För det finns ju folk med vagn som åxå vänder draget innåt för att få framsidan mot utsikten...
För visst är ju alla välkommna.
krister j
Långliggare
graphgraph
Släpar på en lätt bagagnad Knaus 540 TK -91 totvikt 1290kg med en Volvo V70 2,4D -06
Förhoppningsvis kommer vi bort en bit från Surahammar.
Logga in för att svara.

krister j skrev:
Hakano:
Nja med glimten i ögat så kanske man kan skoja till det så. För det finns ju folk med vagn som åxå vänder draget innåt för att få framsidan mot utsikten...
För visst är ju alla välkommna.

Tänker man sig för när man bokar/väljer plats så slipper man ju detta problem, bara att baxa in vagnen med handkraft åt fel håll känns onödigt jobbigt, för att inte tala om när man ska ut också
Lasse620
Långliggare
graphgraph
Logga in för att svara.

Till börjanSida: 12345
Moderatorer: Markus Vesala, hakano, Göran