|
Sv:V50 2,0D Vs V70 2,4D 1 månad, 1 Vecka sedan
|
|
|
Hittade nedanstående på ett Volvoforum ang. LE.
Har för mig att dom byggde 3000 Limited Edition 2006 för den svenska marknaden.
Volvo Limited Edition är en variant som Volvo tagit fram.
Bilen är även framtagen för att möta konkurrensen från ex nya Passaten,
Saab 9-3 Kombi mm.
Priset är ett nettopris som Volvo bestämt och bilarna har en väldigt begränsad optionslista.
Bilen har egentligen ett Additionpaket och priset är även förmånsgrundande.
Bilen är även framtagen för att Volvo sista tiden tappat en hel del tjänstebilsförare.
Grattis till nya bilen.
Ps. Kan varmt rekomendera Volvos skärmspeglar. Är dom bästa speglar jag provat.
|
|
|
|
Kör: Volvo V70 D5 Aut 09
Drar: Kabe Diamant GLE KS B9-08
Har med: Fru, 2 barn och Golden Retriver
Utgår från Borlänge
Vintern 2010-2011: Bjursås plats 76
|
|
|
|
|
|
Zoom skrev:
Grattis till bilförvärvet ! Jag är säker på att du kommer att bli nöjd med den bilen, själv har jag dålig koll på motoralternativen, däremot så tycker jag precis som du skrev att en V50 är lite för liten.
När det gäller limited edition så har jag för mig att Volvo tog fram en serie bilar med en viss utrustningsnivå och bara 5 olika kulörer på lacken och sedan tillverkade de dem i en större serie. På dessa bilar kunde man inte välja till olika utrustningsalternativ utan man fick köpa dem med den utrustning som ingick. Så är du nöjd med färg och övrigt så är det ett bra alternativ.
Saxat ur volvoägarnas kunskapsbank.
"Limited Edition var en kampanj dom körde med där nettopriset var 239 000 och där man i princip inte kunde göra några tillval.
Ur prislista för V70 2006. Skillnaden mellan Addition och Kinetic är följande:
Klädsel: "Nordborg” Textil/läder, Mugghållare fram, Larm fjärrstyrt, Växelspaksknopp/Handbromshandtag i läder,
Belysta makeupspeglar, ”Mesh” Aluminiumpaneler, Dimljus fram (Spoilerljus), Insynsskydd lastutrymme, Rattknappar för stereo.
Limited Edition är en Addition med metalliclack."
Biltemas nya takräcke för rails sitter klockrent.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Takräcket jag har till min nuvarande Passat köptes beg av en som haft det på en V70...
Jag vet att själva lastbågarna kapade jag för att dom var för långa så nu är dom väl för korta då!!!
Men det är ju fästena som brukar kosta så jag får väl köpa nya räcken...
|
|
|
|
Släpar på en lätt bagagnad Knaus 540 TK -91 totvikt 1290kg med en Volvo V70 2,4D -06
Förhoppningsvis kommer vi bort en bit från Surahammar.
|
|
|
|
|
|
Glömde, en felkodsläsare kan vara bra att ha om man vill spara en liten peng.
Och det finns bara en som fungerar på bilens alla datorer. PPC-felkodsläsare.
Övriga billiga s.k. felkodsläsare klarar inte av bilens alla protkoll.
Grattis till ett trevligt bilval.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Speglarna kostar runt tusenlappen, och takräcke ca: 1600 kr. Det finns även ett fyrkantigt räcke som kostar ca: 1100 kr, men då får du också vindbruset på köpet. Be handlaren göra ett paketpris på dessa i samband med köpet, de brukar vara ganska "generösa" när man köper bil av dem.
Lycka till med nyförvärvet.
/U
|
|
|
|
Husvagn. Cabby 700M
Bil. 420 gröna Nm framför vagnen (V70 2,4D)

|
|
|
|
|
|
Grattis Krister! Det bästa av allt är att du kommer knappt att märka att Knausen hänger bakom. Kan absolut rekommendera Volvos skärmspeglar, stabila och bra.
|
|
JLOK
Sponsor
|
|
Medlem nr 199
Utgår från Munkedal i Bohuslän
Numera husvagnslös
|
|
|
|
|
|
Grattis till köpet.
|
|
Larzan
Forumboende
|
|
|
|
|
|
|
Uffe65 skrev:
Speglarna kostar runt tusenlappen, och takräcke ca: 1600 kr. Det finns även ett fyrkantigt räcke som kostar ca: 1100 kr, men då får du också vindbruset på köpet. Be handlaren göra ett paketpris på dessa i samband med köpet, de brukar vara ganska "generösa" när man köper bil av dem.
/U
Ja nu börjar det närma sig  Har idag skrapat ihop till prislappen & dom "generösa" säljarna är nog just "generösa" när man köper en helt NY bil för dubbelt så mycket som min kostade. Men jag fick till ett paket med beg (ja tyvärr beg) vinterdäck, Original skärmspeglar & montering av motorvärmare + grenkontakt för 3100:-
När jag började snacka takräcke så ville han inte riktigt släppa på ännu mer saker.
Men 3100:- för det paketet får väl anses som okej.
Varför motorvärmare i en bil med timerstyrd dieselvärmare då??? Jo jag tycker min chef ska betala värmen i min bil efter jobbet... Svårare än så är det inte.
|
|
|
|
Släpar på en lätt bagagnad Knaus 540 TK -91 totvikt 1290kg med en Volvo V70 2,4D -06
|
|
|
|
|
krister j skrev:
Uffe65 skrev:
/U
Ja nu börjar det närma sig Har idag skrapat ihop till prislappen & dom "generösa" säljarna är nog just "generösa" när man köper en helt NY bil för dubbelt så mycket som min kostade. Men jag fick till ett paket med beg (ja tyvärr beg) vinterdäck, Original skärmspeglar & montering av motorvärmare + grenkontakt för 3100:-
När jag började snacka takräcke så ville han inte riktigt släppa på ännu mer saker.
Men 3100:- för det paketet får väl anses som okej.
Varför motorvärmare i en bil med timerstyrd dieselvärmare då??? Jo jag tycker min chef ska betala värmen i min bil efter jobbet... Svårare än så är det inte.
Jag tycker nog att du fick ett bra pris. Speglarna kostar ca: tusenlappen, motorvärmare + grenkontakt har jag för mig kostar runt tre tusen. Och så däcken på det, det blir runt 50% det.
|
|
|
|
Husvagn. Cabby 700M
Bil. 420 gröna Nm framför vagnen (V70 2,4D)

|
|
|
|
|
Jo just det paketet var det nog bra pris på! Men han ville ju inte vara med längre när jag tog upp takräcket!! Det skulle det nog ha blivit fullpris på!!! NYA vinterdäck var han åxå svårflörtad med...
Takräcket får jag se hur jag gör med  Fästena från mitt gamla passar nog så det är väl bara att köpa lite längre rör...
|
|
|
|
Senast ändrat: 2010-08-02 22:02 av krister j.
|
|
|